Soczewica

Soczewica to jedno z warzyw strączkowych. Soczewica jest nie tylko smaczna i zdrowa, gdyż zawiera białko, wapń i żelazo, ale również tania i bardzo prosta w przygotowaniu. Nie wymaga namaczania, ani innych skomplikowanych procedur. Podczas gotowania wchłania całą wodę, dzięki czemu wszystkie wartości odżywcze pozostają w garnku. Jeśli chodzi o jej zastosowanie w kuchni, to jest idealnym składnikiem zup i dań warzywnych.

Soczewica.
Może stanowić bazę do przyrządzenia kotletów i burgerów. Stanowi świetną bazę pasty do chleba. Można ją zapiekać w formie pasztetu. Stanowi ciekawy farsz do pierogów, gołąbków, krokietów, naleśników. Ugotowaną soczewicę można zajadać również na zimno jako element sałatki. Żółta soczewica w trakcie gotowania ma tendencję do rozpadania się, dlatego jest polecana do farszów, pasztetów oraz past. Czerwoną soczewicę charakteryzuje delikatny, łagodny smak, polecana jest do zup, sałatek oraz potraw z ryżu.

Soczewica występuje w kilku rodzajach. Wszystkie są dostępne (lub na zamówienie) w sklepie Helfy we Wrocławiu.

Zobacz więcej.

Soczewica w sklepie Helfy we Wrocławiu.

Soczewica czerwona

Rodzaj warzywa strączkowego; w istocie to pozbawiona łupinki i dobrze przyswajalna soczewica brązowa. Jest ona najpopularniejszą, najdelikatniejszą i najdrobniejszą spośród wszystkich odmian; jednocześnie najmniej czasochłonna. Czerwona soczewica łatwo się rozgotowuje (wystarczy kilkanaście minut), dodatkowo nie wymaga wcześniejszego namaczania. Celem zachowania jej naturalnej struktury warto pilnować czasu by jej nie rozgotować. Najlepiej sprawdza się w zupach, gulaszach, sosach i gęstych potrawach. Szczególnie dobrze komponuje się z curry i dobrze łączy się z aromatem mięty. Stanowi też idealną bazę dla wszelkiego rodzaju past i puree. Soczewicę czerwoną polecamy także jako materiał na dania jednogarnkowe, składnik zapiekanek i różnych sałatek, nadzienie do naleśników czy pierogów. W związku z wysoką zawartością białka, może ona stanowić świetny odpowiednik mięsa dla wegetarian, którzy mogą z niej wypiekać pasztety lub smażyć kotlety. Soczewica w połączeniu z aromatycznym czosnkiem i oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia czy jogurtu naturalnego może stanowić pełnowartościowy posiłek. Co więcej, w krajach azjatyckich soczewica stanowi podstawę dla wytworzenia innych produktów. Z mielonej otrzymuje się mąkę, z której następnie wypieka się chleb.

Zobacz więcej.

Zielona soczewica

Jest jedną z wielu odmian najstarszej uprawnej rośliny świata Lens esculenta L. Łacińska nazwa tej rośliny nawiązuje do płaskiego, soczewkowatego kształtu wszystkich odmian. Ma przyjemny, głęboki smak. Stanowi idealny zamiennik mięsa, ponieważ daje, największe spośród wszystkich odmian, uczucie sytości oraz charakteryzuje się wysoką zawartością białka.
Zielona soczewica po ugotowaniu zachowuje swój kształt (w przeciwieństwie np. do pomarańczowej) i świetnie nadaje się do sałatek i gulaszy. Podobnie jak inne odmiany nie wymaga długiego moczenia, a czas gotowania w porównaniu do innych warzyw strączkowych jest stosunkowo niewielki.
Soczewica zielona odznacza się bardzo delikatnym smakiem i po ugotowaniu nie rozpada się, lecz zachowuje sypkość. Można przygotować na jej bazie pasty kanapkowe lub farsz do pierogów czy krokietów. Dobrze komponuje się także z sałatkami. Soczewicę zieloną polecamy również jako dodatek do potraw z kasz i ryżu oraz do sałatek, farszu do krokietów i zup.

Zobacz więcej.